4 eenvoudige stappen voor heel veel natuurlijke links naar je webwinkel

“Maar ik heb alleen maar een eenvoudige webwinkel” is waarschijnlijk de meest voorkomende smoes die ik heb gehoord van webwinkels gericht op de consumenten markt, voor het niet hebben van veel links. Het verkrijgen van links naar een ‘gewone’ webwinkel is, waarschijnlijk, juist een van de eenvoudigste dingen. Als je de processen goed op orde hebt, dan hoef je niet eens veel te linkbuilden, je zult op een natuurlijke manier links verkrijgen. In deze blogpost zal ik proberen uiteen te zetten hoe je heel veel natuurlijke links kunt verkrijgen naar je webwinkel, in 4 simpele stappen.

1. Wees Linkwaardig

Dit is niet alleen noodzakelijk vanuit het oogpunt van een zoekmachine, maar ook als je meer links wilt verkrijgen. Session ID’s, met een password beschermde pagina’s en  frames kunnen dodelijk zijn voor een goed link profiel.

Daarnaast is het continu ontwikkelen van linkwaardige content een must. Zorg ervoor dat je website uniek is. Zorg ervoor dat je website linkwaardig is. Ik hou het hier kort, maar mocht je meer diepgang willen dan kan ik je de SEO Beginners guide van SEOmoz aanraden.

2. Verkoop geweldige producten

Neem geen genoegen met gewone of goede producten, verkoop geweldige producten. Producten waarvan je echt tegen anderen wilt zeggen “moet je zien wat ik gekocht heb!” Het verkopen van rotzooi kan er ook wel voor zorgen dat je links krijgt, maar of je die wilt hebben is maar de vraag.

3. Lever superieure service

Neem geen genoegen met redelijke service, want dat doen je zelf waarschijnlijk ook niet. Zorg dat elke klant uitstekende service ervaart, ook ‘kleine’ klanten. Hier bedoel ik zo’n goede service dat je het anderen wilt vertellen; “Weet je dat probleem dat ik had met mijn telefoon? Je zult nooit geloven hoe ze dat hebben opgelost!” – zo’n soort service.

4. Moedig linken aan

Dit klinkt vrij logisch, maar er zijn nog steeds heel veel bedrijven die niet willen dat je naar ze linkt. Het noemen van een positief link beleid op je copyright pagina kan helpen, maar het actief aanmoedigen gaat aanzienlijk verder.

Ook al lijken deze stappen eenvoudig te volgen, ik heb nog maar een handje vol bedrijven gezien die ze gebruiken in hun linkbuilding strategie. Dit is opmerkelijk, aangezien slechts een klein aantal aanpassingen zou kunnen resulteren in honderden natuurlijke, gratis deeplinks na verloop van tijd. En ook al heb ik maar een paar voorbeelden genoemd, ik ben ervan overtuigd dat er nog veel meer te bedenken zijn.