Linkbuilding en The Principles of Persuasion

Tweet Eigenlijk is linkbuilding heel eenvoudig: in principe is iedereen bereid om met een link naar jouw website, artikel, pagina of wat dan ook te verwijzen. Het is alleen de kunst om webmasters zo ver te krijgen dit daadwerkelijk te doen. Uiteraard kan niet iedereen met dezelfde argumenten overgehaald worden, maar daar heeft Dr. Robert.

Blekko Invites

Tweet For English, scroll down or click here. Eerder deze week lieten we al wat leuke screenshots zien van de functionaliteiten van Blekko. Helaas is deze nieuwe zoekmachine nog in Beta, waardoor nog lang niet iedereen met zijn of haar eigen ogen kan zijn wat Blekko kan. Heb jij nog geen toegang? Dan hebben we.

Blekko: Zoeken én Killer Link Data

Tweet Eens in de zoveel tijd wordt weer een nieuwe zoekmachine gelanceerd, maar na een tijdje hoor je van de meesten niets meer. Wie heeft er immers nog iets vernomen van ‘Googlekiller’ Cuil of de dure Europese zoekmachine Quaero? Enkel Wolfram Alpha lijkt, voornamelijk door de positionering als ‘slimme’ zoekmachine, voorlopig nog te blijven plakken..

Links Aanvragen: Het Universele Link Request Format

Tweet Afgelopen week kreeg ik per email de vraag hoe het ideale mailtje voor een link verzoek er uit ziet, en wat voor template ik gebruik bij het versturen van een linkaanvraag. Omdat ik deze vraag (veel) vaker gehoord heb, zal ik in dit artikel ingaan op het ideale link request mailtje. Naar mijn mening.

De 4 soorten autoriteitslinks en 10 manieren om ze te verkrijgen

Tweet Als je veel over links en linkbuilding leest, hoort en praat, dan wordt de term autoriteits link nogal een naar je hoofd geslingerd. Het antwoord op de vraag van hoe je deze links verkrijgt wisselt sterk, vooral omdat er verschillende types autoriteitslinks zijn; Absolute autoriteitslinks (of algemene autoriteitslinks) en relatieve autoriteitslinks (of thematische autoriteitslinks)..

Linkbuilding: Een spel van linken en gelinkt worden

Tweet Het verkrijgen van links is te vergelijken met een spel. Je haalt alles uit de kast om aan het einde van de rit als winnaar naar voren te mogen komen. Uiteraard spelen tactiek en budget hierbij een belangrijke rol, waardoor de vergelijking met Monopoly snel gemaakt is. Ook dit wereldberoemde spel lijkt namelijk soms.

Linkbaiting en viral marketing: wat is het verschil?

Tweet Naar mijn mening zijn deze twee types van online promotie bijna hetzelfde, op 1 groot verschil na: Het einddoel. Bij een viral marketing campagne is het hoofd doel meestal zoveel mogelijk mensen bereiken (op de SMART manier) om ze een positieve merkboodschap mee te geven. Bij linkbaiting kun je dezelfde mensen targeten, maar het.

4 eenvoudige stappen voor heel veel natuurlijke links naar je webwinkel

Tweet “Maar ik heb alleen maar een eenvoudige webwinkel” is waarschijnlijk de meest voorkomende smoes die ik heb gehoord van webwinkels gericht op de consumenten markt, voor het niet hebben van veel links. Het verkrijgen van links naar een ‘gewone’ webwinkel is, waarschijnlijk, juist een van de eenvoudigste dingen. Als je de processen goed op.

Wanneer is linkbuilding ten einde?

Tweet Diverse klanten hebben me dit  in het verleden gevraagd en nu heeft het artikel What to do when you’re already ranking #1 op SEOmoz van Vinny Goldsmith me ook aan het nadenken over deze vraag; Wanneer kan ik stoppen met mijn link marketing activiteiten? Om precies te zijn: Je kunt er niet mee stoppen..

Een internationaal linkprofiel analyseren? Erg simpel met Majestic SEO & Google Spreadsheets!

Tweet Managers zijn er dol op: de zogenaamde ‘visuals’. Mooie plaatjes die het lezen van uitgebreide documenten en rapporten een stuk makkelijker en aangenamer maken. Gemakkelijke grafieken, snelle infographics en handige overzichtstabellen; het zijn allemaal  een welkome afleiding voor diegenen die lange stukken tekst en data moeten doorspitten, maar daar eigenlijk helemaal geen tijd voor.